Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMohr, Kathleen A. J.; Downs, Jacob D.; Chou, Petra; Tsai, Hsiaomei
TitelUsing Read-Alouds to Teach Inferencing from the Start.
QuelleIn: Early childhood education journal, (2022) 3, S.419-429Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-3301
DOI10.1007/s10643-022-01311-8
SchlagwörterInference; Inferencing; Comprehension; Read-alouds; Questioning; Reading texts; Teacher modeling; Assessment
AbstractAbstract Research substantiates that inferencing is a critical component to making sense of texts. The ability to make logical inferences is a key characteristic of proficient comprehenders that can be developed before children become fluent readers. This article argues for teaching inferencing via teacher or parent read-alouds to help young readers develop comprehension starting in the earliest grades. Highlighting the importance of inferencing as thinking through text, the authors explain the what, why, and how of inferencing, then promote its value as a read-aloud interaction with numerous pedagogical recommendations to support comprehension development and its assessment.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early childhood education journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: