Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inUl-Haq, Shoaib
TitelReversing the colonial warp in education: a decolonial encounter with Muhammad Iqbal.
QuelleIn: Higher education, (2021) 2, S.399-414Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
DOI10.1007/s10734-021-00773-w
SchlagwörterManagement; Education; Iqbal; Islam; Pakistan; Decolonial
AbstractAbstract In this paper, I study management and business education in Pakistan to evaluate their suitability for the local context and their compatibility with Islamic philosophy of education. I use decolonial theory and Iqbalian poetry to craft an evaluative lens for management education and to generate an alternative critical discourse grounded in theology. I found that utilitarianism and managerialism taught in the business schools is creating “captive minds” and is not compatible with traditional Pakistani norms and values. I use decolonial theorists’ idea of pluriversality to offer an alternative. In this manner, I contribute to the critical educational philosophy by showing its parochial character. I argue that addressing the legacy of colonialism is important to develop an emancipatory and new way of thinking about education.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: