Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCamillo, Juliano; Garcia, João Otavio
TitelBring along the other: dialogue, togetherness, and possibilities in Science Education.
QuelleIn: Cultural studies of science education, (2021) 4, S.1097-1104Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1871-1502
DOI10.1007/s11422-021-10025-z
SchlagwörterDialogue; Science education; Togetherness
AbstractAbstract This commentary paper dialogues with the paper “Facing neoliberalism through dialogic spaces as sites of hopes in science education: experiences of two self-organised communities” and deals with some issues raised by its authors. We present an episode to engage in the theme of dialogue, analysing its possibilities. We discuss what we consider fundamental aspects of dialogue and human development: the “insuppressibility of the ideological dimension of knowledge production”, the “inalienable condition of being agentive”, and the “inalienable collective nature of human life”.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Cultural studies of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: