Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVoltz, Deborah L.
TitelChallenges and Choices in Urban Education: The Perceptions of Teachers and Principals.
QuelleIn: The urban review, (1998) 3, S.211-228
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
DOI10.1023/A:1023256901974
SchlagwörterEducation Research; Urban School; School Personnel; Urban Teaching; Challenge Area
AbstractAbstract The study described in this paper was designed to investigate the perspectives of principals and teachers in urban schools across the country in regard to challenges in urban teaching. The perceptions of these educators were investigated regarding (1) the extent to which challenges commonly cited in the literature on urban teaching were evident at their schools; (2) the extent to which school personnel have the power to favorably influence challenge areas; and (3) the potential for success of promising practices commonly cited in the literature on urban teaching.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The urban review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: