Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLytle, James H.
TitelReforming urban education: A review of recent reports and legislation.
QuelleIn: The urban review, (1990) 3, S.199-220
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-0972
DOI10.1007/BF01109024
SchlagwörterMajor Change; Minority Group; Education Research; Public Education; Education Reform
AbstractAbstract Following the National Commission on Excellence Report, “A Nation at Risk’, a number of additional reports were issued calling for major changes in American public education. Because advocates for poor and minority groups saw a class bias in the recommendations of these reports, there quickly followed a subset of reports arguing that the “disadvantaged” should not be overlooked in the education reform movement. Not surprisingly, these reports have received less attention than the “mainstream” ones. This article reviews recent urban education reform reports and legislation, paralleling them to determine whether the reformers have been able to influence policy and whether the reforms they advocate would be likely to benefit the disadvantaged.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The urban review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: