Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGoldschmid, Barbara; Goldschmid, Marcel L.
TitelIndividualizing instruction in higher education: A review.
QuelleIn: Higher education, (1974) 1, S.1-24Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560
DOI10.1007/BF00153989
SchlagwörterHigh Education; Individual Difference; Information Retrieval; Salient Characteristic; Retrieval System
AbstractAbstract The salient characteristics of a variety of approaches to individualizing instruction are described and their respective merits with regard to higher education discussed. The review includes: programmed instruction, computer-assisted instruction and -management, information retrieval systems, audio-tutorial and modular instruction, contingency management and contracting, and personalized and individually prescribed instruction. While these approaches differ from each other in some respects, they all share an overriding concern for individual differences among students and seek to better adapt instruction to the learner. A section on general issues regarding the degree of individualisation, the role of the professor, institutional support for improving instruction, the role of the student, content and method, evaluation, and the future of individualized instruction concludes the review.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: