Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeissman, Julie; Silk, Elizabeth; Bulakowski, Carole
TitelAssessing Developmental Education Policies.
QuelleIn: Research in higher education, (1997) 2, S.187-200Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1023/A:1024981603293
SchlagwörterResearch Study; Education Program; Tracking System; Education Research; Community College
AbstractAbstract This paper reviews the results of a research study designed to assess the effectiveness of the policies governing the developmental education program at a comprehensive community college. The major issues addressed in the study are required remediation of skill-deficient students, enrollment in college-level courses by skill-deficient students, and differing policies for skill-deficient students depending on the extent of deficiency. The results point to guidelines for designing or revising policies governing developmental education programs. A recently implemented student tracking system was used to conduct this comprehensive and in-depth analysis of student enrollment patterns, persistence, and performance.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: