Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMasland, Andrew T.
TitelSimulators, myth, and ritual in higher education.
QuelleIn: Research in higher education, (1983) 2, S.161-177Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/BF00992060
SchlagwörterHigh Education; Simulation Model; Similar Function; Education Research; Organizational Behavior
AbstractAbstract Evaluations of widely used computer simulators identify a number of technical and organizational factors that are related to the simulator's success. But investigations have ignored two unobtrusive aspects of organizational behavior — myth and ritual. Myths are commonly held beliefs that maintain social solidarity and reduce ambiguity. Rituals serve a similar function, but they involve actions in addition to words. This paper uses examples of common myths and rituals to illustrate the concepts. A brief review of widely used cost simulation models and a discussion of their evaluation follows. The discussion demonstrates the importance of myth and ritual in understanding the use of computer simulators in higher education.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: