Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLawler, John J.; Walker, J. Malcolm
TitelInteraction of efficacy, commitment, and expectations in the formation of faculty attitudes toward collective bargaining.
QuelleIn: Research in higher education, (1980) 2, S.99-114Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/BF00977626
SchlagwörterInteraction Effect; Faculty Member; Empirical Data; Work Environment; Education Research
AbstractAbstract A model of the formation of faculty attitudes toward collective bargaining is developed which reflects recent developments in theory and research in organizational behavior. The model is an alternative to those grounded in need-satisfaction theories and takes into account interaction effects among variables. Hypotheses are formulated which explore how faculty members develop: (1) beliefs about, and effective responses toward, their work environment; and (2) propensities to wish to change that environment by implementating collective bargaining. Empirical data are analyzed to assess the main effects of, and interactions among, organizational commitment, perceived personal efficacy, and expectations with respect to the impact of bargaining.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: