Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWanker, William Paul
TitelThe university and democracy: Interlocking learning and governing.
QuelleIn: Interchange, (1992) 1-2, S.25-40Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0020-5230
DOI10.1007/BF01435220
SchlagwörterDemocracy; Ethics; Governance; Higher education; Liberal learning; Morals; Politics; University; Values
AbstractAbstract This paper examines the relationship between learning and governing. It does so by positing that systems of social organization become reflective of theories of mind. It argues that, as systems of higher education are institutions most reflective of mind, the organization of higher education becomes a critical factor in determining and securing the strength of democratic systems of governance. The paper presents this theory in terms of philosophical argument, historical analyses, and present political practices. It sets out specific recommendations for designing systems of higher education that might reflect the comprehensive mental operations and thereby enhance democratic rule. And it builds upon such discoveries to suggest new forms of governance that might enfranchise rather than alienate diverse population groups.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Interchange" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: