Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMcLennan, Deanna Marie Pecaski
TitelProcess or Product? The Argument for Aesthetic Exploration in the Early Years.
QuelleIn: Early childhood education journal, (2010) 2, S.81-85Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1082-3301
DOI10.1007/s10643-010-0411-3
SchlagwörterCrafts; Art; Process; Product; Aesthetic; Exploration; Kindergarten; Early years; Preparation; Assessment
AbstractAbstract Early childhood educators often deliberate the difference between the use of arts versus crafts in the classroom as learning opportunities. This paper discusses the distinct differences between the two and how encouraging young children to engage within art making provides great opportunity for personal and communal exploration, expression, and discussion. Open-ended activities that focus on the process, and not necessarily the end product, provide children with authentic, differentiated, and holistic methods of exploration and learning. Fostering a willingness to creatively engage within an aesthetic problem-solving process that allows children to select, represent, and explain their thoughts and actions will help them develop skills necessary for success in an unknown future.
Erfasst vonOLC
Update2023/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early childhood education journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: