Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrafter, Sarah; Cline, Tony; de Abreu, Guida; O’Dell, Lindsay
TitelYoung peoples’ reflections on what teachers think about family obligations that conflict with school: A focus on the non-normative roles of young caring and language brokering.
QuelleIn: Childhood, (2017) 4, S.517-530Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0907-5682
DOI10.1177/0907568217713585
SchlagwörterSchool attendance; Childhood; Caring; Young people; Teachers; Families & family life; Conflict; Children; Youth
AbstractIn ‘Western’ contexts, school attendance is considered central for an ‘ideal’ childhood. However, many young people engage with home roles that conflict with school expectations. This article explores perceptions of that process in relation to two home activities – language brokering and young caring. We interviewed 46 young people and asked them to reflect on what the teacher would think when a child had to miss school to help a family member. This article discusses the young people’s overall need to keep their out-of-school lives private from their teachers.
Erfasst vonOLC
Update2023/3/07
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Childhood" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: