Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMacKay, Kathryn Lake; Ricks, Paul H; Young, Terrell A
TitelSupporting Young Writers With Award‐Winning Books.
QuelleIn: The reading teacher, (2017) 2, S.177-187
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0034-0561
DOI10.1002/trtr.1628
SchlagwörterInstructional strategies; Literature; Style ( Writing; Methods and materials; Author studies ( Literature; 1‐Early childhood; Writing strategies ( Strategies; Writer's workshop ( Writing; Writing; Teaching strategies ( Strategies; Literature‐based instruction ( Literature; Awards ( Literature; Children's literature; Book selection; Children as authors; Education; Writing skills; Methods; Study and teaching; Literacy; Writing instruction; Childrens literature
AbstractThis article presents a way to use award‐winning books as mentor texts for very young writers. Books were selected as mentor texts from the winners of the Australian Early Childhood Children's Book of the Year Award and the American Theodor Seuss Geisel Award. The authors explain the value of using award‐winning texts in the classroom and describe the respective processes by which the award‐winning books are chosen. Sections of exemplary texts are highlighted to demonstrate how they can be used to show young writers examples of circular text structure, descriptive language, print manipulation, punctuation, and dialogue.
Erfasst vonOLC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The reading teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: