Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGrice, Marie; Franck, Olof
TitelConceptions of ethical competence in relation to action readiness in Education for Sustainable Development.
QuelleIn: Reflective practice, (2017) 2, S.256-267
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1462-3943
DOI10.1080/14623943.2016.1269001
SchlagwörterAction readiness; Values education; Ethical competence; Education for sustainable development; Competence
AbstractThis paper explores notions of ethical competence in relation to Education for Sustainable Development (ESD). It carves out a conceptual field for future empirical research, by coupling the promotion of action readiness as an empirical concept with a theoretical understanding of ethical competence. The concept of competence displays interpretative pluralism as a concrete attribute of an individual or task and an unattainable ideal beyond the specific. With interpretive care, ethical competence, with its origin in values education, is suggested as a foundation of action readiness as ESD competence. In educational practice, action readiness is assumed to be fostered through real-world learning opportunities.
Erfasst vonOLC
Update2021/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reflective practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: