Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCurtis, Bruce
TitelPriority, politics and pedagogical science.
QuelleIn: Paedagogica historica, (2016) 6, S.661-673Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0030-9230
DOI10.1080/00309230.2016.1205636
SchlagwörterPriority disputes; Politics of education; Boundaries of science; Discovery; Monitorial schooling
AbstractThe conflict between Joseph Lancaster, Andrew Bell and their respective supporters over priority in the discovery and development of monitorial schooling usually appears as a quaint historical episode in work on this pedagogy. This two-part article focuses on it directly. Part one outlines the literature on conflicts over priority in techno-scientific discovery. It examines the early history of monitorial pedagogy and shows that the initial contacts between the eventual protagonists were more or less in a spirit of experimental cooperation. Part two documents the conditions for the emergence of the dispute over priority in invention and follows its course through the periodical, pamphlet and sermon literature. The article concludes by noting that while claims to novelty and invention in pedagogy were ultimately abandoned, nonetheless, agreement on a standard model came to be accepted as the basis of pedagogical practice.
Erfasst vonOLC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Paedagogica historica" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: