Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNelson, Frederick L; Miller, Libbi R; Yun, Cathy
Titel'It's OK to feel totally confused': reflection without practice by preservice teachers in an introductory education course.
QuelleIn: Reflective practice, (2016) 5, S.648
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1462-3943
DOI10.1080/14623943.2016.1197113
SchlagwörterPreservice teachers; Reflection; Teacher education; Curriculum and instruction; Reflective practice; Teaching methods; Curricula; Learning; Teachers
AbstractIn the following article, we describe our research with preservice teachers (PSTs) engaged in an introductory course in curriculum, instruction, and technology. Typically, efforts to engage PSTs in reflection focus on the student-teaching experience. We assert there is potential for PSTs to think deeply about their identities prior to actual classroom experience. Our research concerns the development of reflective pedagogical thinking by PSTs, stimulated by a variety of curricular, instructional, and technological learning experiences. We will highlight the pedagogical innovations we employed to stimulate PSTs to engage in meaningful reflection prior to their student-teaching experiences. We will describe our learning experiences and nontraditional grading scheme in the course, and examine the impact of those practices on PST reflective writing.
Erfasst vonOLC
Update2021/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reflective practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: