Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRoksa, Josipa
TitelGradations or Extremes: Another Look at the College Ratings.
QuelleIn: Change, (2015) 2, S.62Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-1383
DOI10.1080/00091383.2015.1019318
SchlagwörterRatings & rankings; Quality of education; Higher education; Student financial aid; Colleges & universities; Government grants; Educational leadership
AbstractRecent decades have brought mounting calls for higher education institutions to demonstrate their value to students, parents, and policymakers. From state-level accountability schemes and funding formulas that include indicators of performance to the Spellings' Commission 2006 report entitled A Test of Leadership, colleges and universities have faced ever-growing scrutiny. That scrutiny reached a new level recently, when the US Department of Education announced its plan to create a rating system for colleges and universities, with the eventual aim of tying institutional performance to federal financial aid. These developments raise numerous normative and political questions, from the role of federal and state governments in regulating higher education to the outcomes that ought to be considered in evaluating institutional performance.
Erfasst vonOLC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Change" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: