Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCorbin Frazier, Laura; Eick, Caroline
TitelApproaches to critical reflection: written and video journaling.
QuelleIn: Reflective practice, (2015) 5, S.575-594
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2); PDF als Volltext (3) Verfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1462-3943
DOI10.1080/14623943.2015.1064374
SchlagwörterWritten journaling; Video journaling; Universal design for learning; Critical reflection; Journals; Learning; Action research; Preferences; Video
AbstractThis action research examines teacher candidate preferences for written and video journals in helping teacher candidates critically assess the impact of their instructional practices. Findings suggest that providing teacher candidates with choice between written and video journals, in accordance with Universal Design for Learning principles for multiple means of expression, allowed each teacher candidate to discover his/her preferred medium for production of critical reflections. Findings also reveal the dynamics at play in adopting multi-medium approaches to reflective journaling. An organizational model for teacher educators is presented that defines program structure, instructor role, and clinical encounters to support the novice teacher candidate as they move through stages of reflective practice using video (or any other technology).
Erfasst vonOLC
Update2021/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Reflective practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: