Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenLin, Yenlin Miranda (Hrsg.); Lucey, Thomas A. (Hrsg.)
TitelRekindling embers of the soul.
An examination of spirituality issues relating to teacher education.
QuelleCharlotte, NC: Information Age Publishing, Inc. (2023)Verfügbarkeit 
ReiheInternational review of history education
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9798887303789 (Taschenbuch); 9798887303796 (gebundene Ausgabe); 9798887303802 (E-Book)
SchlagwörterTeaching; Religious aspects; Teachers; Training of; Religious life; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractCompassion and transformational pedagogy : a reflexive approach / Eilidh Lamb -- The many ways to talk about spirit and spirituality in teacher education : the decolonizing potential of dialogues about spirit / Shannon Leddy -- The electricity of the religious education classroom : lessons from Buber and Levinas / Mary Shanahan -- The woke spirit : teaching John Coltrane to examine what lives inside / Susan Browne and Yvette Onofre -- Enabling those becoming teachers of young children to nurture spiritual growth : challenges, dilemmas, and opportunities / Tony Eaude -- Who am I now? Spirituality in a faith-based teacher education program in Canada / Allyson Jule, Carolyn Kristjansson, Yu-Ling Lee, and Kevin Mirchandani -- Connecting the heart and soul of teaching through service-learning / Vickie E. Lake, Ithel Jones, Christian Winterbottom, and Miranda Lin -- Havens for acceptance, faith, and affirmation : the spiritual dimension of reflection in teaching for democracy / Rob Martinelli -- Spiritual expression in historical narration : implications for history teacher education / Travis L. Seay -- Spiritual underpinnings of a teacher education program / Ann Mary Roberts and Thomas Lucey. "This edited volume fills the gap in scholarship by providing information about an understudied aspect of teacher education research. In an education environment that provides an increasing degree of standardization founded upon corporatized materialist values, the concept of spirituality and its importance in shaping the diverse identities of students and teachers becomes neglected. This volume offers nine chapters, which relate the spirituality to teacher education with regard to theory and research, instruction, and content. Both researchers and teachers will appreciate the insights that it offers"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/3/08
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: