Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNess, Molly
TitelRead alouds for all learners.
A comprehensive plan for every subject, every day, grades PreK-8.
QuelleBloomington, IN: Solution Tree Press (2023)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781958590034 (Taschenbuch); 9781958590041 (E-Book)
SchlagwörterOral reading; Reading (Elementary); Reading (Middle school); Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"Reading aloud to children is a routine that parents have incorporated in their homes-and teachers in their schools-for millennia. It has served as a tool for parent-child bonding and teacher-student instruction, and for good reason: children who are read to reap a host of social, emotional, cognitive, and even physiological benefits. In Read Alouds for All Learners: A Comprehensive Plan for Every Subject, Every Day, Grades PreK-8, Molly Ness demonstrates that the read aloud has slowly been falling out of practice in homes and schools alike, and this has had sobering consequences on children's vocabulary acquisition and retention, verbal reasoning and syntactical understanding, and their social and emotional capacity. She provides teachers with practical tools and lessons from her own experience to guide them in creating an effective read aloud routine. Supported by current research and personal experiences, Read Alouds for All Learners is at once a compelling case for the reintegration of the read aloud in schools and a step-by-step resource for K-8 educators who need guidance on how to structure an impactful read aloud ritual in their classrooms"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/2/04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: