Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVaughn, Margaret; Parsons, Seth A.
TitelAccelerating learning recovery for all students.
Core principles for getting literacy growth back on track.
QuelleNew York: The Guilford Press (2023)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781462552283 (Taschenbuch); 9781462552290 (gebundene Ausgabe); 9781462552313 (EPUB); 9781462552306 (PDF)
SchlagwörterUSA; Language arts (Elementary); United States; Literacy programs; Anthologie; Culturally relevant pedagogy; Effective teaching; Holistic education; EDUCATION / Teaching / Subjects / Language Arts; EDUCATION / Professional Development; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractIntroduction : what do we need now to support literacy learning in our schools? -- Schools and communities partnering for literacy -- Developing a schoolwide action plan -- Collaborative and distributive literacy leadership -- Assessment for differentiated literacy instruction -- Interventions that emphasize literacy skills, motivation, and cultural relevance -- Supplemental learning programs in and out of schools -- Planning ahead. "Meeting a tremendous need for schools and educators, this book outlines core principles for counteracting the disruptions of the pandemic and recovering from learning loss. The authors present a holistic approach to responsive literacy instruction to support all students' academic and social-emotional growth, now and in the years to come. Fundamental areas of learning recovery are addressed--developing schoolwide action plans, partnering with families and communities, building collaborative literacy leadership, assessing for differentiated instruction, planning targeted interventions, and implementing supplemental learning programs. Every chapter includes examples of principles in action"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/2/04
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: