Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enIruka, Iheoma U.; Durden, Tonia R.; Escayg, Kerry-Ann; Curenton, Stephanie M.
TitelWe are the change we seek.
Advancing racial justice in early care and education.
QuelleNew York: Teachers College Press (2023), VII, 157 S.Verfügbarkeit 
ReiheEarly childhood education series
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780807768020 (Taschenbuch); 9780807768037 (gebundene Ausgabe); 9780807781562 (E-Book)
SchlagwörterUSA; Early childhood education; Social aspects; United States; Culturally relevant pedagogy; Racial justice in education; Discrimination in education; Educational equalization; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractRacism's past, present, and future -- Connecting culturally responsive, anti-bias, and anti-racist (CRABAR) practices -- Creating CRABAR learning environments -- Developing a CRABAR assessment view -- Valuing the early childhood workforce to sustain CRABAR practices -- Using the R.I.C.H.E.R. "This timely book will help early care and education teachers, leaders, administrators, coaches, and staff deliver on the promise of high-quality education for all children. The authors provide inspiration, practical tools, and resources through the culturally responsive, anti-bias, anti-racist (CRABAR) framework. This teacher-friendly text shows how to engage in self-inquiry and evaluate current classroom practices while embedding new ones that advance the learning and well-being of children, especially those from minoritized and poor communities. Readers will find tools and assessments to support the implementation of culturally grounded practices that will improve outcomes for diverse children in early childhood settings and systems. The book includes "Now What?" sections to help teachers decide on action steps. We Are the Change We Seek connects history to current events, supports self-inquiry, encourages a shift in mindset and, most importantly, offers guidance for creating affirming and joyful spaces for young children to learn"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/3/09
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: