Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWagner, Christopher J. (Hrsg.); Frankel, Katherine K. (Hrsg.); Leighton, Christine M. (Hrsg.)
TitelBecoming readers and writers.
Literate identities across childhood and adolescence.
QuelleNew York: Routledge (2023)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781032202044; 9781032221700; 9781003271406
SchlagwörterLanguage arts; Psychological aspects; Literacy; Anthologie; Social aspects; Identity (Psychology) in education; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractSection 1. Literate Identities in Early Childhood -- Section 2. Literate Identities in Middle Childhood -- Section 3. Literate Identities in Adolescence -- Section 4. Literate Identities Across Childhood and Adolescence. "Centered around the idea that literacy teaching is more the transmission of strategies and skills, this volume serves as a foundation for approaching literacy from an identity perspective. Through incisive and accessible chapters from top scholars, it introduces readers to the concept of literate identities, examining them across ages and grade levels to present an overview of how scholars and educators can use this concept in their research and teaching in literacy contexts. Organized by developmental level with sections on early childhood, middle childhood, adolescence, and cross-age research, contributors reveal how literacy can be framed as an identity practice to engage students and support their development. Applying a range of theoretical perspectives and frameworks, each chapter identifies the identity theory used, explains the relevant methodology and research questions, covers implications for practice, and includes questions or prompts for discussion. Addressing key topics, including culturally relevant pedagogy, intersectionality, and transnationalism, the volume reveals how understanding literate identities is at the heart of effective and inclusive literacy instruction. Illuminating multiple pathways to understanding students as readers and writers, this book is essential for pre-service teachers, scholars and researchers in literacy education, research methods, and multicultural education"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: