Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeber, Carolyn A.; Hagan, Heather N.
TitelIntegrating inquiry in social studies classrooms.
QuelleNew York: Routledge (2023)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781032227818; 9781003274148
SchlagwörterInquiry-based learning; Social sciences; Study and teaching; Critical thinking; Decision making; Problem solving; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractPart 1. Introduction. What is inquiry and why should we teach it? -- What does the research say about inquiry? -- How should we approach inquiry in the classroom? -- Pedagogical Content Knowledge: Content for teachers and students -- Part 2. Introduction. Using technology -- Integrating literature -- Utilizing civic agency -- Using primary sources -- Evaluating sources -- Focusing on global issues. "This practical guide shows how and why in-service and pre-service teachers should use inquiry in their Social Studies lessons to develop students' critical thinking and decision-making skills. Supported by literature and research, it provides a concrete framework for integrating inquiry in the classroom, which outlines the pedagogical practice of inquiry and provides evidence for its benefits for teaching and learning. Filled with practical advice and lesson plans for classroom use, chapters explore topics such as: Defining inquiry and highlighting its importance in the classroom An overview of the inquiry framework and the role of pedagogical content knowledge The literature and research about inquiry, including alternate framework structures and the different types of inquiry Planning and scaffolding inquiry-based learning The volume also explores perennial and emerging uses for inquiry in social studies, including technology, integrating literature, utilizing civic agency, using primary sources, evaluating sources, and focusing on global issues. This is an essential read for any pre-service or in-service teacher who wants to support their students in developing inquiry skills"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: