Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZhao, Decheng
TitelSchool improvement.
Best practices from China.
QuelleAbingdon, Oxon: Routledge (2022)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781032298719 (gebundene Ausgabe); 9781032300665 (Taschenbuch); 9781003303305 (E-Book)
SchlagwörterChina; School improvement programs; Educational change; Educational evaluation; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractPart one. A theoretical exploration of school improvement -- How to understand school improvement -- School improvement models -- Effective school improvement -- Part two. School improvement : ten best practices from China -- The future development planning from the perspective of modern school governance -- Downsizing-for-efficiency : the key to improving the leadership of middle managers -- Who is the best person to be the teaching-study group leader? -- Performance-based pay : opportunity or challenge? -- What makes a good teacher? -- Evaluating teaching according to students' learning -- Four seasons park curriculum : the development of school-based curriculum -- Sing a rainbow : how clubs promote students' development -- The ten-minute break between classes -- How to deal with on-campus injuries -- Part Three. Generation and application of best practices -- Generation of best practices -- Application of best practices. "The book analyzes school improvement from the perspective of theory and practice in China. By theoretically exploring definitions, characteristics and models of school improvement, the author develops and explains an effective set of criteria. Ten cases of best practice are shared exploring different aspects of school improvement such as school development planning, teacher human resource management and instructional leadership. Integrating theory and practice, the book further discusses the generation and application of best practice case studies. It contributes to the knowledge of new management and practical innovation in the field of school improvement. Policymakers, educators, managers, researchers and all those interested in improving the quality of basic education will find this book helpful"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/1/02
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: