Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBradley, Leo H.; Meyers, Mark; Curtis, Shirley; Kessinger, Thomas A.
TitelCurriculum leadership.
Beyond boilerplate standards. 2nd ed.
QuelleLanham: Rowman & Littlefield (2018), 171 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN9781475840094; 1475840098; 9781475840087; 9781475840070
SchlagwörterCurriculum planning; Curriculum change; Programmes d'études; Changements; EDUCATION; Curricula; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract1. Philosophy : an overview -- 2. Curriculum leadership : the unique educational leadership domain -- 3. Principles and operational definitions of curriculum -- 4. Curriculum development process -- 5. Curriculum decision making -- 6. Curriculum documents -- 7. Curriculum program evaluation -- 8. The role of paradigms in curriculum change -- 9. Correlation curriculum design with how the brain learns -- 10. Technology and curriculum development -- 11. Student credentialing. "This 2nd edition presents strategies and answers questions, based on research and best practices, on how to develop curriculum and instruction, from philosophical base through assessment, to ensure excellence in curriculum beyond boiler plate standards. Current vocabulary describes this process as Value Added. However, since the current political paradigm requires school systems to map the curriculum to state and national assessments, attention is also given to curriculum mapping, pacing guides and other contemporary strategies designed to meet common cores, and other accountability issues. The book provides a process for school systems to follow in order to maximize teacher expertise and involvement, which creates the highest level of ownership and responsiveness from those charged with instruction and assessment. The text is a platform to encourage and enable school systems and universities to lead curriculum, instruction, and assessment that addresses, but goes beyond boiler plate standards, moves away from "teaching to the test," and toward critical thinking, innovative thinking, and maximizing student potential."
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: