Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrance, Paul Emerich
TitelReclaiming personalized learning.
A pedagogy for restoring equity and humanity in our classrooms. 2nd ed.
QuelleThousand Oaks, California: Corwin (2022), XVII, 211 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781071875919 (Taschenbuch); 9781071875926 (EPUB); 9781071875933 (EPUB); 9781071875940 (PDF)
SchlagwörterIndividualized instruction; Educational equalization; Critical pedagogy; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractForeword / by Carol Ann Tomlinson -- Introduction: The Paradox of Personalized Learning -- Section 1. FOUNDATIONS -- Section 2. PEDAGOGY -- Section 3. EQUITY. "The concept of personalized learning is inherently appealing to most K-12 education stakeholders including educators, parents, and children. In its purest sense, the goal of giving every child precisely what they need in order to learn is also congruent with the goal of educational equity. And yet, despite the ubiquitous use of the term, there is little in the way of a shared understanding of what it actually is. In the words of Eliot Soloway, a professor of Computer Science at the University of Michigan: Everybody's saying they're doing it-but we have to go one level deeper when we say 'personalized learning.' If schools and technology advocates don't set higher standards for what they mean, the movement "will not be sustainable. It will peter out." Some believe that it can be leveraged to promote equity. The author of the proposed project underscores the point that equity and inclusion are often overlooked in making a case for personalized learning "because the mainstream movement for personalized learning is not one that holds equity and inclusion at the center. It is, instead, one that puts self-interest and competition at the center.""--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2023/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: