Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenClark, Christine (Hrsg.); Fasching-Varner, Kenneth J. (Hrsg.); Marrun, Norma A. (Hrsg.); Jackson, Iesha (Hrsg.); Tobin, Kerri (Hrsg.); Kelley, Averill (Hrsg.); DeSalvo, Chelsea (Hrsg.)
TitelMulticultural curriculum transformation in social studies and civic education.
QuelleLanham: Lexington Books (2021)Verfügbarkeit 
ReiheFoundations of multicultural education
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781793602145 (Leineneinband); 9781793602152 (EPUB)
SchlagwörterUSA; Social sciences; Study and teaching; United States; Civics; Multicultural education; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractIntroduction / Kenneth J. Fasching-Varner, Kerri J. Tobin, Norma A. Marrun, Iesha Jackson, and Christine Clark -- Whose stories do we tell? Resources for critical histories in elementary social studies curriculum / Laura A. Navarro Edwards and Gülsüm Gürbüz-Küçüksari -- Transformational learning through read-alouds : bringing multicultural perspectives to elementary social studies / Jacquelyn M. Urbani, Candace Monroe-Speed, and Bhavya Doshi -- When good isn't good enough : using multicultural picture books to address views on poverty / Kathy Brashears -- Creating classism-conscious classrooms / Kristen Pennycuff Trent -- Seeing truth, banishing lies : reseeing the "indigenous people" unit in middle elementary school social studies / Debi Khasnabis, Simona Goldin, Mary Bassett, Jeannie Crayne, and Salli A. Kropp -- The history, memorialization, and modern echoes of blackbirding / John Bickford, David Bunton, and Helen Stacy Bunton -- Real-world problems : social justice and community explorations / Elizabeth M. McDonald, Rachelle Savitz, and Kristen E. Duncan -- Narrative integrity : reflection as social and civic education / Nick Bardo and Joanelle Morales -- Critical multicultural curriculum transformation in high school world history, U.S. history, and civics curricula / Betsy Gutstein -- Social studies in action in the neighborhood : civic engagement for kinder through senior year / Deanna Chappell -- Making social studies instruction meaningful : ask the good questions / Paige Hendricks -- Non/human (un/en)tanglements : practitioner-based engagements with posthumanism, multiculturalism, and visual materials / Timothy P. Monreal and Bretton A. Varga -- Transforming social studies for English learners through intentional professional development / Margarita Jiménez-Silva, Ashley Coughlin, and Melissa Gorman Mercado -- Coda / Kenneth J. Fasching-Varner, Kerri J. Tobin, Norma A. Marrun, Iesha Jackson, and Christine Clark. "This work supports PK-12 teachers to independently multiculturally adapt existing curriculum, to create new multicultural curriculum differentiated by content areas and grade levels, and by providing ample examples of what such multicultural transformed social studies and civic education curricula looks like in practice"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2021/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: