Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWestberry, Lee A.
TitelThe final piece.
A systems approach to school leadership.
QuelleLanham, Maryland: Rowman & Littlefield (2021), XII, 122 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781475858730 (gebundene Ausgabe); 1475858736 (gebundene Ausgabe); 9781475858747 (Taschenbuch); 1475858744 (Taschenbuch); 9781475858754
SchlagwörterUSA; Educational leadership; United States; School management and organization; Academic achievement; Leadership en éducation; États-Unis; Administration scolaire; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractIntroduction -- Student Support Systems -- Guidance Systems -- Multitiered systems of support -- Mentoring Programs -- Outside Agencies -- The Culture System -- School Culture System -- Support -- School and Community Communications -- Conclusion. In The Final Piece: A Systems Approach to School Leadership, the author addresses the need for systems planning in school administration in an effort to assist principals and district leadership in the face of changing demands. The Final Piece is the follow up to Putting the Pieces Together: A Systems Approach to School Leadersip. The second book describes the last two of the four major systems needed for effective school leadership: Student Support and Culture. This bookwill not only outline these systems and all of their component parts but will provide a "how to" approach to develop each system. In addition, a system for progress monitoring will be described and explained. Materials, such as forms, will be provided throughout as well as questions at the end of each chapter for reflection and planning. Creating these systems not only makes a principal's job more manageable, thus preventing burnout, but also helps to put the focus where it belongs. Aspiring leaders, sitting principals and district officials will benefit from this system design in order to maximize effectiveness, teacher satisfaction, and student achievement. -- Provided by publisher
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2022/4/12
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: