Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Understanding student diversity through intersubjectivity: introducing lesson study in teacher education in Norway and the United States / Nina Helgevold and Aki Mutaah -- Examining efficacy of equity education: challenging uncritical and laminated notions of equity in teacher education / Ann E. Lopez -- Secondary preservice teachers exploration of inclusive education: transformation in urban elementary classrooms engaged with a transdisciplinary science, technology, engineering, and mathematics (STEM) initiative / Jennifer Lock and Petra Redmond -- Integrating learning spaces: understanding conditions that enable transformational shifts in teacher education programs and practices / Lisa J. Starr and Kathy Sanford -- Rethinking the intersectionality of the zone of proximal development: the challenges of disruptive and transformative change to improve instruction / enrique puig -- Fidelity of practice: the challenge of transformative change in teacher professional development / Mary Hutchinson and Xenia Hadjioannou -- Experience of transformation: educator perspectives / Amanda Jo Cordova, Encarnacin Garza, Jr., and Juan Manuel Nio -- Student responses to critically compassionate intellectualism in teacher education for social justice / Amy Rector-Aranda -- Enacting social justice colloquia as a key component of a transformative teacher: education program / Todd S. Hawley, Lisa A. Borgerding, and Kristine E. Pytash -- Self-study as a transformative methodology and pedagogical practice in a writing workshop / Elsie Lindy Olan -- Vulnerability starts with myself: bilingual teacher educator identity as pedagogy / Blanca Caldas Chumber -- Transforming teacher education: nurturing innovative pathways of collaboration essential to democratizing teacher education / Edward Podsednik and Michelle Parker-Katz -- We don't do this work alone: how practitioner demos develop digital praxis in teacher education / Cherise Martinez-McBride, Lanette Jimerson, and Jabari Mahari. "This is the second book in the series Transformative Pedagogies for Teacher Education. Like the first book in the series it is geared towards practitioners in the field of teacher education. This second book focuses on action, agency and dialogue. It features chapters by a collection of teacher educators, researchers, teacher advocates and practitioners drawing on their research and experiences with teacher candidates to explore critical issues in teacher education. The book will be useful to teacher educators working with teacher candidates in different contexts, particularly diverse contexts. Given demographic shifts and the need for educators to respond to growing diversity in schools, educators will find valuable strategies in this book they can implement in their own practice. In addition to valuable strategies, authors explore different approaches and perspectives in teacher education in the preparation of teacher candidates for a changing world. Critical notions of education are posited from different perspectives and locations. This book will be useful for schools, school boards and districts engaging in ongoing professional development of teachers. It will also be of value to school leaders and aspiring leaders in principal preparation programs as working with new teachers and teacher educators is an integral part of their role"--Provided by publisher.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.