Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMurakami, Elizabeth (Hrsg.); Mackey, Hollie J. (Hrsg.)
TitelBeyond marginality.
Understanding the intersection of race, ethnicity, gender, and difference in educational leadership research.
Einheitssachtitel: Beyond marginality (Information Age Publishing).
QuelleCharlotte, NC: Information Age Publishing, Inc. (2018), XIV, 299 S.Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781641132169; 9781641132176; 9781641132183 (E-Book)
SchlagwörterEducational leadership; Social aspects; Research; Multicultural education; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractPreface : honoring difference? : the new norm in educational research? / Susan C. Faircloth -- Introduction : the need for alternative theoretical and conceptual frameworks for the study of race, gender, and ethnicity in educational leadership / Elizabeth T. Murakami and Hollie J. Mackey -- Access to opportunity framework : conceptualizing class to race / Hugh M. Potter and Brian Boggs -- Preparing educational leaders for queer inclusion in schools / Valerie Royaltey-Quandt -- Conceptualizing indigeneity and gender in educational leadership inquiry : applying a framework for systemic critique to problems of practice / Hollie J. Mackey -- Developing culturally responsive mentoring in the professoriate : a theoretical model / Brenda Lloyd-Jones and Marilyn Y. Byrd -- Grappling with methods and methodologies : the tug of war of following our heart and the research process / Liliana E Castrellón, Rudy Medina, and Nereida Oliva -- American Indian/Alaska native graduate student experience in STEM : conceptual perspectives / Catherine M. Johnson, Carrie B. Myers, Kelly A. Ward, Dusten R. Hollist, and Nick Sanyal -- Employing an affective, linguistic, and cognitive (ALC) framework : an asset-based approach to school leadership / Fernando Valle, Irma Almager, and Vanessa de León -- A cross-national framework for the study of Latina/o school leaders in Mexico and Texas / Elizabeth T. Murakami, Carmen Celina Torres Arcadia -- A proposition for a holistic approach to adaptation and a unified sense of self : a conceptual framework in educational settings / Detra D. Johnson -- Conceptual model of traditional and nontraditional forms of parental involvement of English language learners / Joseph N. Cerna -- The role of gender and transformational leadership : a synopsis / Janelle C. Simmons -- Galvanizing inclusivity : a conceptual framework for actionable strategies to cultivate inclusive schools / Rana Tasnin Razzaque -- Leadership in practice : a paradigm to support educational leaders of African American male students / Lawrence L. Scott, II -- Conclusion : guiding frames and centering context for race, ethnicity gender, and difference in educational leadership research / Hollie Mackey and Elizabeth T. Murakami -- Epilogue : moving beyond marginality / Ga'tane Jean-Marie.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2019/2/05
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: