Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenGannon, Susanne (Hrsg.); Hattam, Robert (Hrsg.); Sawyer, Wayne (Hrsg.)
TitelResisting educational inequality.
Reframing policy and practice in schools serving vulnerable communities.
QuelleAbingdon, Oxon: Routledge (2018)Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781138089303; 9781138089310; 9781315109268 (E-Book)
SchlagwörterEducational equalization; Cross-cultural studies; School improvement programs; Poor children; Education; Erziehung
Abstract"This edited collection is about poverty, social exclusion and vulnerability in educational contexts at a time of rising inequality when policy research suggests that such issues are being ignored or distorted within neoliberal logics. Using a range of theories and methodologies, this book addresses these issues through three main themes: 'What are our (better) explanations for the persistent nature of educational inequality?'; 'What do we know about how schools and teachers can improve engagement and success in schools serving vulnerable communities?'; and 'How might we reframe research, policy and practice in the future?" --Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2018/1/03
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: