Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRothman, Robert
TitelFewer, clearer, higher.
How the Common Core State Standards can change classroom practice.
QuelleCambridge, Massachusetts: Harvard Education Press (2013), XII, 179 S.Verfügbarkeit 
ReiheHarvard Education letter. Impact series Impact series (Cambridge, Mass.)
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9781612506197; 1612506194; 9781612506203; 1612506208
SchlagwörterUSA; Education; Standards; United States; Educational change; Bildungstheorie; Bildungspraxis
AbstractThe Common Core State Standards and the next chapter in American education -- Less is more : focus, focus, focus -- Achieving coherence -- An end to the math wars -- Covering all the bases : mathematical practices -- Just the facts -- Prove it -- Up the staircase : text complexity -- Elevating discussion -- A role for everyone -- The road ahead : implementing the Common Core State Standards -- Appendix : resources on the Common Core State Standards. "In clear and concise language, veteran education writer Robert Rothman identifies nine instructional "shifts" encouraged by the new Common Core State Standards and provides examples of how teachers and school districts are overcoming challenges in implementation. He presents the research and rationale behind each change and provides examples of teachers making the shifts as well as sample test questions that could be used to gauge student progress in the future. Rothman also addresses major challenges that are emerging as districts and schools move to implement the standards and highlights the ways leading school districts are working to overcome them. Fewer, Clearer, Higher--the mantra adopted by the writers of the Common Core to emphasize the difference between existing state standards and the new ones needed to truly prepare all students for college or careers--is an indispensable guide for educators and anyone else seeking a better understanding of this major new development in education policy."Publisher's website.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2015/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 
Der von Ihnen gesuchte Titel ist, soweit bekannt, in deutschen Bibliotheken nicht für eine überregionale Ausleihe verfügbar. Wir besorgen ihn trotzdem - Kostenfrei.
   

Dieser Service ist ein Angebot des Fachinformationsdienstes Erziehungswissenschaft und Bildungsforschung.
Bitte beachten Sie die Nutzungsbedingungen.

Hinweis: Derzeit können nur Bestellungen von gedruckten Publikationen bearbeitet werden.


Alternativ können Sie die Verfügbarkeit auch manuell prüfen.

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: