Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMoss, Peter
TitelTransformative change and real utopias in early childhood education.
A story of democracy, experimentation and potentiality.
QuelleLondon: Routledge (2014), 231 S.Verfügbarkeit 
ReiheContesting early childhood series.
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780415656009; 9780415656016; 9781315779904 (E-Book)
SchlagwörterEarly childhood education; Social aspects; Democracy and education; Education and state; Educational change; EDUCATION / Preschool & Kindergarten; EDUCATION / General; EDUCATION / Educational Policy & Reform / General; Bildungstheorie; Bildungspraxis
Abstract"Early childhood education and care is a major policy issue among national governments and international organisations, promising high returns on social investment. Policy discussions are dominated by one model of provision, infused by neoliberal thinking, which constructs a formula of 'high quality', standardised goals and competition. This ground-breaking new book explores an alternative: an early childhood education and care with democracy and experimentation as fundamental values, providing a public space for citizens, young and adult, to encounter and create many projects, creating a collective workshop of many possibilities"--Provided by publisher.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2015/2/06
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: