Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHill, Marc Lamont (Hrsg.)
TitelSchooling Hip-Hop.
Expanding Hip-Hop based education across the curriculum.
QuelleNew York: Teachers College, Columbia University (2013), X, 182 S.Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN9780807754313; 9780807754320
SchlagwörterUSA; Education, Urban; Sociological aspects; United States; Hip-hop; Influence; Erziehung
AbstractThe rap cypher, the battle, and reality pedagogy: developing communication and argumentation in urban science education / Christopher Emdin -- I feel what he was doin': urban teacher development, Hip-Hop aesthetics, and justice-oriented teaching / Emery Petchauer -- Rewriting the remix: college composition and the educational elements of Hip-Hop / James Braxton Peterson -- The MC in Y-O-U: leadership pedagogy and Southern Hip-Hop in the HBCU classroom / Joycelyn A. Wilson -- Fresh faces, new places: moving beyond teacher-researcher perspectives in Hip-Hop based education research / Decoteau J. Irby & H. Bernard Hall -- The limits of "Keepin' It Real'": the challenges for critical Hip-Hop pedagogies of discourses of authenticity / Bronwen Low, Eloise Tan, & Jacqueline Celemencki -- Who are we? Hip-Hoppers' influence in the Brazilian understanding of citizenship and education / Derek Pardue -- Hip-Hop and the new response to urban renewal: youth, social studies, and the bridge to college / David Stovall.
Erfasst vonLibrary of Congress, Washington, DC
Update2013/4/11
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: