Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKruss, Glenda
TitelHarnessing Innovation Potential?
Institutional Approaches to Industry-Higher Education Research Partnerships in South Africa
QuelleIn: Industry and higher education, 19 (2005) 2, S.131-143Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2043-6858
DOI10.5367/0000000053729806
AbstractThis article presents an overview of research partnership activity across the South African higher education system, in three cutting-edge high-technology fields. An analytical matrix of partnership forms is developed, shaped by distinct responses to the tension between the new financial imperatives and the traditional intellectual project of higher education. Using the matrix, four groups of institutional response to partnership are identified. These may be distinguished in terms of their level of research capacity and the sets of strategic policies, institutional structures and interface mechanisms they have in place to promote partnerships with industry. The core argument of the paper is that more institutions need to develop the capacity to harness the potential for innovation, rather than allow the unregulated proliferation of contract and consultancy forms of partnership with industry that can undermine their core long-term knowledge-generation function.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Industry and higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: