Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSibon-Macarro, Teresa; Abou-Rjaily, Kathleen; Stoddard, Susan; Sandigo, Alma; Peterson, Patricia; Ross, Vicki
TitelRural Perspectives of Models, Services, and Resources for Students with Hearing Impairments
QuelleIn: Rural special education quarterly, 33 (2014) 4, S.24-33Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2168-8605
DOI10.1177/875687051403300404
AbstractWe surveyed educational service providers to determine what services are available to children with hearing impairments (HI) in two rural and two metropolitan areas of the United States. Teachers in rural areas employ a broader range of assistive technology but have less access to maintenance and repairs; they also have less access to highly trained specialists due to much longer travel distances. Also, parents are less informed about possible interventions than their metropolitan counterparts. Classroom teachers and service providers in all areas need more professional development relevant to working with children with HI and should collaborate more with special educators.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Rural special education quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: