Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLange, Alissa A.; McPhillips, Martin; Mulhern, Gerry; Wylie, Judith
TitelAssistive Software Tools for Secondary-Level Students with Literacy Difficulties
QuelleIn: Journal of special education technology, 21 (2006) 3, S.13-23Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2381-3121
DOI10.1177/016264340602100302
AbstractThe present study assessed the compensatory effectiveness of four assistive software tools (speech synthesis, spellchecker, homophone tool, and dictionary) on literacy. Secondary- level students (N= 93) with reading difficulties completed computer-based tests of literacy skills. Training on their respective software followed for those assigned to the Assistive Software and the Microsoft Word Control groups. Posttests revealed an improvement for the Assistive Software group on reading comprehension, homophone error detection, spelling error detection, and word meanings. The Microsoft Word Control group also improved on spelling error detection and word meanings, but performed worse on homophone error detection. A Full Control group showed no significant improvements on any of the measures. Overall, results indicate a significant assistive value of the four software tools (from the software package Read & Write Gold, 2002) across several domains of literacy.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of special education technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: