Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRimbey, Michelle; Mckeown, Margaret; Beck, Isabel; Sandora, Cheryl
TitelSupporting Teachers to Implement Contextualized and Interactive Practices in Vocabulary Instruction
QuelleIn: Journal of education, 196 (2016) 2, S.69-84Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2515-5741
DOI10.1177/002205741619600205
AbstractThis descriptive study explored how teachers implemented interactive practices during their vocabulary instruction after participating in a professional development initiative. The professional development was comprised of an initial workshop to provide an overview of vocabulary research and instruction, opportunities for teachers to receive targeted feedback on audiotaped classroom lessons, and an interim session where teachers discussed the process of implementation. Data were gathered through interviews and lesson transcripts. Teachers reported that they valued the feedback on classroom lessons and meetings with grade level colleagues. In addition, they reported positive changes in their instruction as a result of the professional development activities. Lesson transcripts showed that the instructional changes teachers reported corresponded to changes between pre- and post-intervention lesson transcripts.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: