Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKeyes, Christopher S.; Puzio, Kelly; Jiménez, Robert T.
TitelCollaborative Translations: Designing Bilingual Instructional Tools
QuelleIn: Journal of education, 194 (2014) 2, S.17-25Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2515-5741
DOI10.1177/002205741419400203
AbstractRecognizing the role of collaboration and multilingual literacy as 21st-century skills, the authors used design research methods to present, analyze, and refine a strategic reading approach for bilingual students. The collaborative translation strategy involves students reading an academic text, translating key passages, and evaluating these translations. Student discussions that ensued provided a rich context to support a thoughtful connection to textual concepts. The authors also discuss the development and refinement of domain-specific instructional theory that informs collaborative translation. Findings suggest the strategy holds promise for increasing student engagement and providing a central instructional role for heritage languages.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: