Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoyer-Packenham, Patricia; Baker, Joseph; Westenskow, Arla; Anderson, Katie; Shumway, Jessica; Rodzon, Kati; Jordan, Kerry
TitelA Study Comparing Virtual Manipulatives with Other Instructional Treatments in Third- and Fourth-Grade Classrooms
QuelleIn: Journal of education, 193 (2013) 2, S.25-40Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2515-5741
DOI10.1177/002205741319300204
AbstractThe study reported here examined virtual manipulatives as an instructional treatment in 17 third- and fourth-grade classrooms. Students were randomly assigned to two treatment groups: texts and physical manipulatives (PM), and virtual manipulatives (VM). Results revealed no significant differences in achievement between the treatments. Additional results showed that objective ability predicted fraction achievement; virtual manipulative use can be modulated by test question type (e.g., symbolic vs. pictorial); percentage of class time using representations differed between VM and PM classrooms; and percentage of class time spent using representation types differed, potentially providing differential opportunities to learn.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: