Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSilvestri, Robert; Holmes, Alana; Rahemtulla, Rafiq
TitelThe Interaction of Cognitive Profiles and Text-to-Speech Software on Reading Comprehension of Adolescents With Reading Challenges
QuelleIn: Journal of special education technology, 37 (2022) 4, S.498-510Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Hier finden Sie weiterführende Informationen. FID−Nationallizenz Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2381-3121
DOI10.1177/01626434211033577
AbstractThis study utilized the Simple View of Reading (SVR) model cognitive subtypes to determine the impact of text-to-speech (TTS) software on the reading comprehension of 94 grade 8 students with reading difficulties.Method:paired samplesttests for all four SVR groups were conducted to examine reading comprehension scores under TTS and no-TTS conditions.Results:only those participants with a dyslexic profile (listening comprehension greater than decoding skills), demonstrated significant gains in reading comprehension in the TTS compared to the no-TTS condition; a large effect size (1.58 grade level increase) was found. Furthermore, this group’s literal comprehension improved much more than their inferential comprehension when utilizing TTS.Implications:a one-size fits all approach for the selection of TTS for struggling readers is not recommended. SVR subtyping incorporated into psychoeducational assessments can inform appropriate assignment of TTS to struggling readers.
Erfasst vonFIDELIO
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of special education technology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: