Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGarrett, H. James
TitelWhy Didn't I Know This before? Psychoanalysis, Social Studies Education, and "The Shock Doctrine"
QuelleIn: Canadian Social Studies, 45 (2012) 2, S.1-11 (11 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1191-162X
SchlagwörterSocial Studies; Course Content; Methods Courses; Psychiatry; Correlation; Trauma; Teacher Education; Teaching Methods; Learning Processes
AbstractIn this essay, the author employs psychoanalytic inquiry (Britzman, 1998; Felman, 1992; Lacan, 1988) to think about the relationships between pedagogy, trauma, and crisis in the contexts of social studies and teacher education. The paper explores a potential space in social studies education that can acknowledge the psychic consequences of encountering "difficult knowledge" where and when pedagogy and representations of trauma meet (Britzman, 1998). To do so, the author examines a question posed by his students--"Why didn't I know this before?"--describes the context that gave rise to it, and then demonstrates a way for social studies educators to think about the psychical demands inherent in learning about the world. (Contains 2 footnotes.) (As Provided).
AnmerkungenUniversity of Alberta. 347 Education South, Edmonton, Alberta T6G 2G5, Canada. Web site: http://www2.education.ualberta.ca/css/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Canadian Social Studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: