Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFoley, Jeffrey M.; Kaiser, Leann M. R.
TitelLearning Transfer and Its Intentionality in Adult and Continuing Education
QuelleIn: New Directions for Adult and Continuing Education, (2013) 137, S.5-15 (11 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1052-2891
DOI10.1002/ace.20040
SchlagwörterContinuing Education; Paraprofessional Personnel; Transfer of Training; Barriers; Adult Education
AbstractBroad (1997) defined learning transfer as the "effective and continuing application by learners--to their performance of jobs or other individual, organizational, or community responsibilities--of knowledge and skills gained in the learning activities" (p. 2). This chapter offers an introduction to learning transfer and the major concepts related to this topic. The chapter also discusses the barriers to learning transfer, as well as general tools to improve learning transfer. Encouraging the intentional use of learning transfer in adult and continuing education settings is emphasized. (Contains 1 figure.) (ERIC).
AnmerkungenWiley Periodicals, Inc. 350 Main Street, Malden, MA 02148. Tel: 800-835-6770; Tel: 781-388-8598; Fax: 781-388-8232; e-mail: cs-journals@wiley.com; Web site: http://www.wiley.com/WileyCDA
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Directions for Adult and Continuing Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: