Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTerenzini, Patrick T.
Titel"On the Nature of Institutional Research" Revisited: "Plus ca Change..."?
QuelleIn: Research in Higher Education, 54 (2013) 2, S.137-148 (12 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
DOI10.1007/s11162-012-9274-3
SchlagwörterInstitutional Research; Higher Education; Change; Information Technology; Politics of Education; Skills; Familiarity
AbstractIn reconsidering the three "tiers of institutional intelligence" needed for effective institutional research practice he first offered 20 years ago (Terenzini in "Res Higher Educ" 34:1-10, 1993), Terenzini suggests that those forms of intelligence retain their overall relevance today, but that they also require some important redefinition. The major changes deal with adapting to the dramatic transformations in information technologies and analytical power; greater awareness and responsiveness to the changing state, national, and international educational and political scenes; the need for more extensive familiarity with the research literature, and subtler and more savvy political skills. (As Provided).
AnmerkungenSpringer. 233 Spring Street, New York, NY 10013. Tel: 800-777-4643; Tel: 212-460-1500; Fax: 212-348-4505; e-mail: service-ny@springer.com; Web site: http://www.springerlink.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: