Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCostley, Kevin C.; West, Howard G.
TitelTeaching Practice: A Perspective on Inter-Text and Prior Knowledge
QuelleIn: SRATE Journal, 21 (2012) 2, S.21-25 (5 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1068-1752
SchlagwörterElementary Education; Elementary School Teachers; Teaching Methods; Case Studies; Grade 2; Prior Learning; Pedagogical Content Knowledge; Nonfiction; Classrooms; Reading Comprehension; Reading Strategies
AbstractThe use of teaching practices that involve intertextual relationship discovery in today's elementary classrooms is increasingly essential to the success of young learners of reading. Teachers must constantly strive to expand their perspective of how to incorporate the dialogue included in prior knowledge assessment. Teachers must also consider how the use of fiction and non-fiction text relate to each other when building young learner reader comprehension skills. This paper first briefly examines the premise of a universal approach to including prior knowledge as intertext. It then provides a case example of how prior knowledge is integral to an intertextual teaching practice. (As Provided).
AnmerkungenSoutheastern Regional Association of Teacher Educators. Web site: http://www.sratejournal.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SRATE Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: