Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDrake, Jennifer E.; Winner, Ellen
TitelChildren Gifted in Drawing: Precocious Realists vs. Autism Spectrum Disorder
QuelleIn: Understanding Our Gifted, 22 (2010) 4, S.19-21 (3 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-1350
SchlagwörterAutism; Gifted; Freehand Drawing; Pervasive Developmental Disorders; Young Children; Visual Perception; Clinical Diagnosis; Task Analysis; Comparative Analysis
AbstractIndividuals differ in their ability to draw realistically and these differences can be seen in early childhood, prior to any formal instruction. Some children, considered precocious realists, are able to draw far more realistically than their peers, even if they have never received formal instruction. In this article, the authors describe some of the characteristics of drawings by precocious realists and then present some new findings about the perceptual strengths exhibited by such children. Surprisingly, the authors see these same perceptual strengths in children diagnosed with autism spectrum disorder who are able to draw in a hyper-realistic fashion. (ERIC).
AnmerkungenOpen Space Communications LLC. P.O. Box 18268, Boulder, CO 80308. Tel: 303-444-7020; Tel: 800-494-6178; Fax: 303-545-6505; Web site: http://www.our-gifted.com
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Understanding Our Gifted" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: