Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWells, Jennifer
TitelThey Can Get There from Here: Teaching for Transfer through a "Writing about Writing" Course
QuelleIn: English Journal, 101 (2011) 2, S.57-63 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8274
SchlagwörterAssignments; High Schools; Classroom Techniques; Writing (Composition); Information Transfer; Colleges; Literary Genres; English Instruction; Courses
AbstractPreparing students for life outside the classroom is the whole point of education. The process learners use to take what they have learned in one context and apply it to another is called "knowledge transfer". To help students transfer literacy-based knowledge from high school to college, the author asks students to investigate the kinds of writing they will have to do in their future major/field and to begin practicing the specific genres they find. Sample classroom assignments are provided. (Contains 2 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of English. 1111 West Kenyon Road, Urbana, IL 61801-1096. Tel: 877-369-6283; Tel: 217-328-3870; Web site: http://www.ncte.org/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "English Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: