Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMurphy, David
Titel"Chaos Rules" Revisited
QuelleIn: International Review of Research in Open and Distance Learning, 12 (2011) 7, S.116-134 (19 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1492-3831
SchlagwörterInstructional Design; Distance Education; Delivery Systems; Educational Environment; Instructional Materials; Theory Practice Relationship; Theories; Physics
AbstractAbout 20 years ago, while lost in the midst of his PhD research, the author mused over proposed titles for his thesis. He was pretty pleased with himself when he came up with "Chaos Rules" (the implied double meaning was deliberate), or more completely, "Chaos Rules: An Exploration of the Work of Instructional Designers in Distance Education." He used the then-emerging theories of chaos and complexity to underpin his analysis. So it was with more than a little excitement that he read the call for contributions to this special issue of "IRRODL." This article is a walk-through of his thesis with an emphasis on the contribution of chaos and complexity theory. (ERIC).
AnmerkungenAthabasca University. 1200, 10011 - 109 Street, Edmonton, AB T5J 3S8, Canada. Tel: 780-421-2536; Fax: 780-497-3416; e-mail: irrodl@athabascau.ca; Web site: http://www.irrodl.org
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Review of Research in Open and Distance Learning" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: