Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inRussell, R. Alan
TitelIs There a "Best" Rectangle?
QuelleIn: Mathematics Teacher, 105 (2011) 4, S.254-260 (7 Seiten)
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0025-5769
SchlagwörterMathematics Instruction; Spatial Ability; Geometric Concepts; Science Experiments; Mathematics Skills; Problem Solving; Teaching Methods
AbstractA question posed by a teacher can often serve as an effective and engaging way to start a class. Sometimes, however, interesting questions arise from comments made by students. The investigation presented in this article arose from a student's very simple question: "Is there a perfect rectangle for folding origami?" The initial investigation was carried out over several weeks but has since been refined to a lesson that can be covered in two to three days. Throughout this investigation, students built new mathematical knowledge through problem solving, proved their conjectures, and used spatial reasoning and geometric modeling. (Contains 17 figures.) (ERIC).
AnmerkungenNational Council of Teachers of Mathematics. 1906 Association Drive, Reston, VA 20191-1502. Tel: 800-235-7566; Tel: 703-620-3702; Fax: 703-476-2970; e-mail: orders@nctm.org; Web site: http://www.nctm.org/publications/
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2017/4/10
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Mathematics Teacher" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: